et digt

jeg vil tale om den hot dog jeg spiste til frokost

jeg vil tale om at sidde og smøre klatter af ketchup ud over det bløde pølsebrød 

og sænke den sprødstegte pølse ned mellem brødets sider

ned i det ketchupbløde fór 

at lade en linje af sennep glide henover pølsen, en linje af ketchup, en linje af remoulade

jeg vil tale om at sprede agurkesalaten og de rå løg

at drysse med ristede løg og beundre det lille værk

jeg taler om maden og dens sammensætning

jeg taler om at hot dogen er en gennemskuelig komposition

i modsætning til forloren skildpadde

jeg taler om at drikke kakao til min hot dog og sidde i sommersolen

syde i sommersolen med hot dog og congo bajer

jeg taler om at bruge ordet congo bajer og ordet hot dog

jeg taler om at navngivningen af mad er en måde at træde frem og sige

det er mig der er det normale

jeg taler om at selv de mest uskyldige navne bærer et herredømme i sig

og jeg taler om at man ikke kan se bort fra at det faktisk er sådan det er

jeg taler om at spise arme riddere og brændende kærlighed og jeg taler om benløse fugle og negerboller

jeg taler om regnen der flår i de mindste detaljer

blå øjne sort nat 

jeg taler om den hot dog jeg spiste til frokost

osv.

Ingen kommentarer: