Jurassic World



Hahaha. Jeg så Jurassic World alene i biografen. Eller: Jeg sad alene derhjemme og besluttede mig for at gå i biografen og se en film. Jeg så Jurassic World. Den var dårlig fordi den var forudsigelig. Eller: Jeg var helt klart ikke en del af filmens målgruppe. Det er historien om nogle unger, der skal besøge deres tante som er leder af forlystesesparken Jurassic World, en ø befolket med måbende horder af turister og dinoer, gensplejsede og tilrettet den menneskelig forventning og lyst til skarpe tænder, store brøl, enorme kroppe. Nå. Der var også noget med nogle forældre der var kvajede i deres forhold til hinanden. Men det var bare sådan en fernis uden dybde. Sådan som resten af filmen var fernis uden dybde. Der var også noget med en regering, der i skjul havde et mål med udviklingen af dinoer (raptors vistnok) som våben til en herlig krigsførelse. Det spor havde heller ingen dybde. Så var det noget med at man på øen med dinoerne havde udviklet en særlig stor og modbydelig dino. Det er den dino, der bryder ud af sit bur og begynder at æde mennesker fordi også den er kvajet opdraget. Der ligger vistnok en morale i at man skal forstå børn og væsner i det hele taget på deres egne præmisser, ellers bliver de unormale i knolden og voldelige. Haha. Pædagogisk. Nå. Til sidst bliver den store dino ædt af havdinoen og alle bliver lykkelige og finder sammen i deres heteronormative familieforhold. Jeg savner selvfølgelig dybden i regerings/militærindustriens udnyttelse af dinoer som våben. Det ville være nice, hvis det var dér smertepunktet og konflikten lå istedet for sådan noget åh nej nu kommer dinoerne og æder os fordi de er sluppet fri i meningsløs voldsorgier. Det ville også være nice hvis filmen i sin linje til gensplejsningen var lidt mere sofistikeret og fx havde udviklet verdens mindste dino, der tilgengæld ville sætte parasitter på folk der ville overtage styringen med kropsmaskinerierne og senere lade mennesket være en form for potte de kunne gro op i som træer. Eller noget. Nå. Jeg kan selvfølgelig også bare lade vær med at se en film det er meningen tolvårige skal synes er fed. Ha. Bare se noget andet, ik.

Ingen kommentarer: